Odgovori na
postavljena pitanja 1 - 100
Stranice s odgovorima: | 101-200 | 201 - 300 | 301 - 400 | 401 - ... |
2. Uloga
lektina u metabolizmu biljaka. Kako bi mogli izolirati lektine iz sjemenki
biljaka?
(Rudarska
i kemijska škola - Varaždin)
3.Koja
je uloga DNA u plastidima? Da li se takva DNA umnaža neovisno o diobi stanice,
poput mitohondrijske DNA?
(Rudarska
i kemijska škola, 4.raz - Varaždin)
4.Kako
se određjuje stupanj toksičnosti vode koji uzrokuje genetske promjene na
živim organizmima koji žive u vodi?
(Strukovna
škola Virovitica)
5. Zanima
me sistematika vrganjevki. U nekim knjigama može se naći da porodica ima
8 rodova, a u nekim da ima 9 rodova. Koji su to rodovi?
(Rudarska
i kemijska škola Varaždin)
6. Postoji
li mogućnost da se na stranicama E-škole prikažu sekcije životinja ili
slike
bakterijskih
kultura, čime bi se olakšala nastava biologije u školama?
(Rudarska
i kemijska škola Varaždin)
7. I
nas bi zanimao odgovor na 6. pitanje koje je postavila Rudarska i kemijska
škola u Varaždinu.
(Privatna
klasična gimnazija, Zagreb)
8. Kakva
je učestalost gušavosti na području međimurja komparativno sa učestaločću
na području čitave Hrvatske ? Molim odgovor , a još više podatke
o
opširnijem izvječću na tu temu.
(Gimnazija
Čakovec - 4 razred)
9.
Da li bih vam mogao poslati moju verziju klasifikacije kralješnjaka koju
sam izradio
na
osnovu Brehma i skripte klasifikacije vertebrata sa PMF-a, kako biste ju
pregledali i uputili me na netočnosti i suvremene promjene?
(Privatna
klasična gimnazija, Zagreb)
10. Objasnite
mi postupak kulture biljnog tkiva in vitro. Da li ga je moguće provesti
u školskom laboratoriju?
(Gimnazija
Varaždin - 2 razred)
11.
Da li u Hrvatskoj postoje karnivorne biljke? Ako postoje, gdje su im staništa
i koje
su
to biljke?
(Gimnazija
Varaždin - 2 razred)
12. Kakvi
su izgledi hibernacije čovjeka i što je postignuto na tom polju?
(bskupnja@hpd.botanic.hr putem:
Multiple recipients of list <eskola@hpd.botanic.hr)
13. Zanima
me kako nastaju ovojnice u jajetu ptica i gmazova. Molio bih neke
podatke
o ovojnicama (amnion, alantois i seroza) i samom nastanku jajeta.
(igrabar@hpd.botanic.hr putem:
Multiple recipients of list <eskola-bio@hpd.botanic.hr)
14. Posebno
me zanima da li i kod kralježnjaka temperatura utječe na spol zametka u
jajima, kao kod nekih kukaca.
(igrabar@hpd.botanic.hr putem:
Multiple recipients of list <eskola-bio@hpd.botanic.hr)
15. Molio
bih vas da mi pošaljete popis zaštićenih biljaka u RH. Isto tako bih vas
zamolio podatke o zagađenju zraka u RH.(Poželjne bi bile i adrese siteova
na kojima se mogu naći podaci o gore spomenutim temama).
(damir.bencek@bj.tel.hr)
16. Za
maturalni rad imam temu biljke mesožderke. Zanima me koju literaturu da
koristim (ime knjige i autor).
(FROM:
@ac5-p1-zg.tel.hr (195.29.225.80))
17. Za
maturalni rad imam temu krvotok. Na kojim web stranicama bih mogao pronaći
slikovni materijal iz tog područja?
(1. Gimnazija,
Zagreb)
18. Kada
je vodotok potok, a kada rijeka?
(Strukovna
škola Virovitica)
20. Molimo
Vas da nam pošaljete slike o plošnjacima:virnjaci,metilji, trakavice.
Unaprijed
se zahvaljujemo.
(Gimnazija Varaždin)
21. Što
je to DNA?
(Ivan, Novigrad)
22. Koliko krava ima želudaca i kako se oni zovu?
23. Zanima
me kako se rukuje mikroskopom i kako se zovu djelovi mikroskopa.
(Medicinska škola, Dubrovnik I razred)
24. Kakva
je stanična grada hidre? Kako teče njezina regeneracija?
Koja
je uloga intersticijalnih stanica u regeneraciji hidre? I dr.
25. U
blizini naše škole pronašli smo baru sa žabljim jajima. Željeli bi smo
napraviti
neka
istraživanja u okviru rada grupe mladih biologa. Jako malo znamo kako ih
uzgojiti
u kabinetu, pa vas molimo da nam pošaljete informacije o tome.
Također
smo mislili napraviti i neke pokuse,na primjer:utjecaj pesticida ili
umjetnih
gnojiva na njihov rast i razvitak pa vas stoga molimo da nam pošaljete
i
pravila
istraživanja. Unaprijed zahvalni u nadi za brzim odgovorom.
(učenici 8. razreda o.š. ŠIMUNA KOŽIČIĆA BENJE ZADAR )
26. Pošto
imam maturalnu radnju iz biologije s temom Transplantacija-imunološki sustav
voljela
bih da mi navedete autore i literaturu kao i stranice na Internetu koje
mogu koristiti.
Unaprijed
hvala!
(Prva sušacka hrvatska gimnazija,4.)
27. Da
li me možete uputiti na neke internet resurse ili mi možete direktno dati
neke informacije
vezane
uz magnetsko osjetilo ptica selica?
(Gimnazija "Matija Mesić" Slav. Brod, 3.H)
28. Na
otoku Losinju pronasla sam dvije Phillyree koje se medusobno dosta razlikuju,
Dvije slike
koje
sam pronasla u gore navedenoj knjizici nisu mi uopce pomogle u odredivanju.
ZELJELA
BIH
ZNATI O KOJIM SE TOCNO VRSTAMA ILI PODVRSTAMA RADI.
29. Sve o priljepcima! - Pitanje nije potpisano te na njega neće biti odgovoreno.
30. Molio
bih da mi odgovorite na slijedeće pitanje: Imaju li virnjaci mrežast i
ljestvičast
ili samo ljestvičast živčani sustav?
(Gimnazija Daruvar, 2.a)
31. Koja
životinja i koja biljka imaju najkraći životni ciklus?
(Medicinska
škola, Dubrovnik)
32. Imam par pitanja vezanih uz D. melanogaster :
33. Imam
jedno pitanje oko kojeg se ja i moja supruga razilazimo u mišljenju već
dosta dugo.
Pitanje
je jednostavno i glasi da li je kikiriki voće ili povrće. Iskreno se nadam
skorom
odgovoru
kompetentne osobe. Unaprijed hvala.
(Zadar)
34.
Koju
ulogu ima otrov kod gljiva? Čemu služi taj otrov?
(Gimnazija
Varaždin, 2f)
35. Što
je potrebno cijanobakterijama za život?
(Opća gimnazija, Koprivnica)
36.
Zanima me rad srca tj. kako električni impuls putuje specifičnim stanicama
miokarda?
(PSHG Rijeka, 3)
37. Možet
li mi poslati bilo koje imformacije o obitelji orhideja Ophris, Orchis
ili
bilo
kojoj drugojsličnog imena? Bilo kakva informacija može biti korisna bez
obzira
na
koju se vrstu orhidejaodnosilo ! ! Unaprijed hvala ! ! P.S. Ovi podaci
mi koriste za rad na
natjecjanju
iz biologije ! !
(Medicinska
škola, Dubrovnik)
38. Trebaju
mi podaci o PLATYPUS-U tj. čudnovatom kljunašu pa bih zamolio dal
postoji
neka hrvatska stranica sa takvim (malo opširnijim) podacima. Također bio
bi zahvalan
da
mi Vi napišete poneku sitnicu koja bi mi pomogla oko referata. Unaprijed
zahvalan....
(V. gimnazija, Zagreb)
39. Zanima
me kako se odvija zacjelivanje kosti nakon preloma. Koje
sve stanice
sudjeluju
u obnovi kosti i sa kojim zadatkom ? Hvala.
(Gimnazija
?, 3. raz.)
40.
Kako izolirati spermatozoide sa mahovine? (za mikroskopiranje)
(Gimnazija
Varaždin)
41. Molila
bih vas ako mi mozete pomoci odgovoriti na moje piranje, a pitanje glasi:
koji
je
simbol za zdravlje u medicini?
(Ekonomska, 4.f )
42. Možete
li mi dati e-mail adresu i reći nešto o endokrilnom sustavu?
(Tehničko prometna 1.)
43.Koja
je razlika između ljudske i životinjske krvi?
(Gimnazija, 4 )
44. Potrebne
su mi informacije o sovi ušari, njenoj ulozi u prehrambenom lancu, ugroženosti,
staništima
u Hrvatskoj, te organizacijama ili grupama ljudi ili pojedincima koji se
njome bave.
Član
sam udruge za očuvanje okoliša "Sunce" pa su mi te informacije vrlo dragocjene.
45. Zainteresiran
sam za upis na molekularnu biologiju na pmf-u pa me zanima sve
povezanos
faksom (upisi, prijemni, predmeti, mogucnosti,...)
(III.
Gimnazija Osjek).
46. Da
li u Hrvatskoj postoji studij mikrobiologije?
(3.b S.Š. Ivana Lucića)
47. Da
li je moguće u školskom laboratoriju izdvojiti na hranjivu podlogu bakteriju
Escherichia
coli iz ljudskog fecesa, ako je moguće kako?
(3.b S.Š. Ivana Lucića)
48. Molio
bih vas da mi netko konačno da čvrstu definiciju populacije. U knijzi iz
biologije za četvrti
razred svaki pojedini autor daje definiciju za sebe; kod genetike (Vrtar)
je to standard skup
nejednakih jedinki na području više manje izoliranom povezani
međusobnim razmnožavanjem
(str. 28). Kod evolucije ( Balabanić) imamo gradaciju (str.
146.):
Dem? ! -više dema čini populaciju, a više populacija čini vrstu !?? Naravno
da će onda
i
ekologija (Meštrov) dati svoje viđenje (str.172.) doduše dosta slično genetičkom.
(II. Gimnazija, Split, IV raz.)
49. Imam
nekoliko pitanja vezanih uz krvne pigmente:(1) Koje sve skupine živih bića
za krvni pigment
imaju hemoglobin, a koje hemocijan? (2) Zašto je u evolucijskom razvoju
došlo
doprijelaza na hemoglobin u čijem je središtu željezo? (3) Postoje li još
koji krvni
pigmenti,
a daimaju ulogu prijenosa kisika?
(Gimnazija "Lucijan Vranjanin", 2. razred)
50. Što
je to murein?
(Raša)
51. Treba
mi sve moguće u vezi složenih masti i nukleinskih kiselina.Važnije je u
vezi
složenih
masti... Unaprijed hvala ! Ako može danas... HVALA ! ! ! Voli vas Maja.
(II gimazija - SARAJEVO I 2)
52. Zanima
me na kojoj stranici mogu naći podatke za referat iz "Primjena biologije
u
šumarstvu"
(gimnazija "Matija Mesić, 1.h, Slavonski Brod)
53. Da
li možete nabrojiti koja biljna ulja imaju antibakterijska svojstva i na
koje skupine
(rodove)
bakterija najefikasnije djeluju?
(S. Š. Ivana Lucića)
54. Najsuvremeniji
tipovi elektronskog mikroskopa? Kakvi su to oblici mikroskopa:
STM
iVIRTUALNI?
(Gimnazija Varaždin)
55. Kako
izgledaju najsuvremeniji tipovi elektronskog mikroskopa? Kolika je njihova
moć
razdvajanja? Kolika su njihova povećanja? Koji je princip rad "virtualnog
mikroskopa"?
(Gimnazija Varaždin 1.j)
56. Koliko
ATP-a nastaje razgradnjom jedne molekule glukoze? Pitanje je postavljeno
iz
razlogada
razlicite literature daju razlicite podatke tj. 36 ili 38 ! Koji je razlog
razlicitosti tih
podataka
tj. koji podatak je tocan?
(Gimnazija Varaždin 3.f )
57.Zanima
me ispitivanje toksičnosti otpadnih voda na barskim puževima i na
mikroorganizmima.
Molila bih preporuku literature uz savjete kako te testove učiniti u
školskom
laboratoriju. Unaprijed hvala!
(?OG, IV)
58. Želio
bih saznati sve o trihinelozi i malariji !
(7 razred)
59. Želio
bih saznati sve o pasjoj trakavici !
(7 razred)
60. U
kojim se znanostima najvise upotrebljavaju VIRTUALNI
MIKOROSKOPI i koja im je namjena?
(Gimnazija,Varazdin
1.J )
61. Zašto su kosti tvrde i lomljive (pitanje nije autorizirano, te na njega neće biti odgovoreno)
62. Možete
li mi reći nešto o utjecaju X-zraka na D. melanogaster (Mullerovi
pokusi) i
gdje
bi se moglo pronaći jos podataka o sličnim pokusima na tom području?
(MIOC,
3. raz.)
63. Zašto
lijeva strana mozga upravlja desnim dijelom tijela, a desna polutka mozga
lijevim
dijelom tijela, odnosno zašto je došlo do križanja živaca u mozgu i takve
podjele?
(3.
razred; gimnazija "Lucijan Vranjanin")
64. Koje
su sličnosti a koje različitosti DNA i RNA, gdje se nalaze i kakva im je
uloga?
Unaprijed hvala !
(Gornjogradska Gimnazija, Zagreb)
65. Što
je to virtualni STM mikroskop? Kakvi još drugi elektronski mikroskopi postoje,
tko ih je izumio, na kojem principu rade, koliko im je povećanje, način
korištenja i primjena,
veličina, dobre i loše strane?
(FPZ novinarstvo)
66. Želio
bih vas pitati gdje da nadem uraden maturski rad iz biologije na hrvatskom
jeziku
izbilo koje oblasti. Uz nadu da ce te mi pomoći unaprijed hvala.
(Gimnazija
Visoko)
67. Zanima
me koja je to biljka Ipomoea i gdje se mogu nabavit njene sjemenke.
(Split 3, VIII )
68. Molim
da kažete nešto opširnije o bakterijama.
(Gimnazija Čakovec 1.
razred)
69.Za
maturalnu radnju sam odabrao utjecaj biljnih ulja na bakterije. Ako mi
možete
nabrojitineke
vrste ulja koje djeluju baktericidno, i dali je moguće napraviti pokus
djelotvornostiodređenih
ulja na bakteriske kulture pomoću diagnostičkih diskova ili bi bilo
bolje
ulje unjetiu samu podlogu pa uspoređivati brzine dioba i rasta bakterija
unutar kultura?
I
još samojedno pitanje, koju bi vi bakteriju (patogenu) uzeli za pokus?
70. Molila
bih ako imate neke podatke o hipofizi- njenoj vezi sa hipotalamusom, njenim
hormonima,
hiperfunkciji, hipofunkcij i opcenito nervnom sistemu bila bih zahvalna
ukoliko
mi
ih mozete dostaviti na moju e mail adresu. Ustvari ja radim maturski rad
iz biologije na
temu
endokrina zlijezda - hipofiza pa bi mi ti podaci bili dragocjeni i molila
bih ako je ikako
moguce
da mi ih posaljete.
(Sarajevo)
71.Želio
bih znati nešto o praživotinjama parazitima o njihovom parazitskom životu.
Kao
što
sunpr. plazmodij ... Hvala Vam puno i molim Vas za brzi odgovor. Molim
Vas i adrese
stranicagdje
ste našli nešto o tome ! HVALA !
(VI.
Osnovna škola Varaždin, VII. d r. )
72. Pišem
radnju iz biologije na temu biocenoze Visa. Imam herbarij od 13 odredenih
biljaka
uz koje bih dodala još slike životinja,a biotop je kamenjar. Zamolila bih
Vas za popis
literature
koja bi imala veze s mojom temom. Unaprijed Vam zahvaljujem na pomoci.
(Gimnazija
Čakovec, II)
73. Potrebni
su mi podatci i upute za uzgoj bukovača. 1. Proizvodnja micelija
2.Vođenje
procesa dobivanja plodova iz micelija.
74. Da
li bih negdje mogla pronaći literaturu o biljci noćurak na hrvatskom jeziku?
(Prirodoslovn-matematička gimnazija Metković IV )
75. Molim
Vas općenito o crijevnim zaraznim bolestima
(Valpovo
2.)
76. Kako
glase šifre za 20-ak aminokiselina u živim organizmima i kakvi su utjecaji
svake
od njih?
(X. Gimnazija (Zgb.), 4. raz.)
77. Imam
radnju iz biologije na temu zona litorala i to onog njegovog dijela izmedu
plime
i
oseke. Možete li mi reći nešto više o tome. Posebno bi me zanimalo ako
bi mi mogli
pojasniti
vezu izmedu bentala, pelagijala i samog litorala. Puno hvala.
(Gimnazija 4.razred, Dubrovnik)
78. Možete
li mi reći nešto više o žutocvjetoj prženici?
(pitanje nije autorizirano, te na njega neće biti odgovoreno)
79. Prošle
godine iz biologije smo učili da je biologija egzaktna znanost. No ove
godine
u
udžbeniku smo imali alge usustavljene pod carstvo biljaka, a profesorica
nam je rekla
da
se to usustavljivanje razlikuje od autora do autora, pa smo alge stavili
pod carstvo
protista,
a ne pod carstvo biljaka, kao što ih je stavio autor. Sad mene zanima kakva
je to
egzaktnost,
kad se takve stvari razlikuju kod različitih autora? Čak sam i ovdje pročitao
jedno
pitanje nekog učenika, kako je u jednoj knjizi pročitala kako vrganjevke
imaju 8
rodova,
a u drugoj da ima 9 rodova.
(Gimnazija Čakovec, 2.)
80. Htjela
bih vas pitati nešto u vezi bjesnoće. Ako je psa napala lisica koja je
vjerojatno
bijesna,ali
nije ostavila tragove ugriza, kakva je mogućnost da ga je zarazila? Kako
i nakon
kolikovremena
se to može otkriti? U slučaju da je zaražen, može li se i ta bjesnoća prenesti
načovjeka
ukoliko je u kontaktu s psom? + Da li postoji mogućnost da lisica koja
nije
bijesnauđe
u dvorište i napadne ( malog) psa?
(Gimnazija
Karlovac, 2. raz.)
81. Možete
li mi detaljije objasniti sintezu bjelančevina u stanici i tzv. tajnu introna?
(PSHG,
Rijeka, 4. raz.)
82. Razlika
izmedju kromatina i kromosoma? Skraćivanjem kromatina nastaje
kromosom,
da liod jednog kromatina 1 kromosom?
(PSHG,
Rijeka, 4. raz.)
83. Saznao
sam nešto o raku vitičaru no želio bih znati nešto više pa Vas molim da
mi
odgovorite
na moje pitanje a to je da me zanima nešto o raku vitičaru ! ! !
HVALA ! ! !
(Šesta
osnovna škola, Varaždin )
84. Imam
maturalnu radnju s temom 'Od gena do bjelančevine', možete li mi preporučiti
literaturu
i internet stranice za slikovni dio?
(PSHG, IV, Rijeka)
85.Zanimalo
bi me sve vezano uz mediolitoral te ako bi mi mogli navesti literaturu
u
kojoj
bi našla nešto o tome. Hvala
(Gimnazija
Dubrovnik)
86. Kako
dlaka čuva toplinu tj. grije tijelo?
(PSHG,4,
Rijeka)
87. Dobila
sam zadatak napisati referat - Akumulacija pesticida u organizmu
-
Do
sada nisam uspjela naći odgovarajuću literaturu pa Vas molim za pomoć.
(s.š.
Braća Radić - Kaštel Štafilić 2.b)
88. Učenica
moje škole promatra i ispituje vremensko trajanje razvojnog ciklusa puža
svitka
(PLANORBIS CORNEUS) pa bih vas želio pitati da li postoji neki slični
rad
zbog usporedbe rezultata? Hvala vam puno ! ! !
(6. o. š. Varaždin VII. d r.)
89. Što
su to transpozoni i kako oni utječu na pomicanje genetičkog materijala?
(Gimnazija Varaždin 4d)
90. Kakva
je to bolest:TRAHOM?
(Katolički školski centar, 8
razred, Sarajevo)
91. Što
su to molekule pamćenja?
Obrazac za postavljanje pitanja nije u cjelosti popunjen, te na pitanje
neće biti odgovora.
92.
Molio bi vas za odgovor: kakve su bolesti , zaštite i ljećenje kostiju
i mišića (nešto više o tome )?
Osnovna škola Cestica, Varaždin, 8.razred
93.Molim
vas objasnite mi traheje i traheide kao elemente ksilema,te sekundarnu
reakciju u procesu fotosinteze.
Gimnazija Livno, 3.c
94. Koje
sve životinje sele, kada sele i zašto sele?
SS Jurja Dobrile, Žminj, 3.c
95.Zašto
lijeska raste prije svih proljetnica? Unaprijed hvala !
Zagreb, 6.B
96.Želim
znati sve o ozonu i nove pojedinosti i stare molim vas da mi odgovorite
što prije unaprijed hvala.
OŠ Fran Galović, Zagreb, 8. razred
97.Što
je to AGAR,gdje se koristi ,od čega je napravljen...
Gimnazija, Zagreb, 15 god.
98. Točan
postupak replikacije DNA.Uloga DNA-LIGAZE.Mogu li se nekoliko nukleotida
spojiti negdje u jezgri i onda se tako zajednički povezati na kalup starog
lanca ili se moraju povezivati jedan po jedan? Dali neki sustav reagira
ako postoji greška na DNA i kako?Kako se te greške popravljaju u medicini?Kako
ih se uopće otkrije?
Opća gimnazija M. de Dominisa, Rab, IV.razred
99.Slijed
od 60 nukeotida određuje sintezu nekog proteina.Od koliko aminokiselina
je građen taj protein?
MOLIM
VAS DA MI ODGOVORITE NA OVO PITANJE, JER MISLIM DA JE TO ELIMINACIJSKO
PITANJE ZA UPIS NA FAX I DO SAD MI NITKO NA NJEGA NIJE ZNAO DATI
ODGOVOR !
Farmaceutska škola, Zagreb, 4.razred
100. Što
su u strukturi kromosoma introni i koje značenje imaju u naslijeđu ?
Gimnazija Livno, 3c
(C) E-škola
u suradnji s om.
Webmaster.
Datum posljednje promjene: 22. studeni 2000.